شما اینجا هستید

برگزیده » عقب ماندگی ۷ درصدی وزارت ارتباطات در تحقق اقتصاد دیجیتال
گروه : برگزیده , سیاسی

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۶ آذر) مجلس شورای اسلامی، درخصوص گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تکالیف مقرر در قانون و برنامه های کلان و تعهدات مربوطه اظهار داشت: در حالی که براساس اسناد بالادستی باید سهم اقتصاد دیجیتال به ۱۰ درصد برسد، ما تنها به ۳ درصد از برنامه ها دست یافته ایم و ۷ درصد از پیش بینی ها عقب هستیم.

وی افزود: در گزارش دیوان محاسبات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وضع مطلوبی گزارش نشده است. همچنین در حوزه دولت الکترونیک و ابزارهای شفافیت مطابق اسناد بالادستی، شرایط خوبی نداریم و با استانداردهای پیش بینی شده در مسیر شفافیت و دستیابی به اطلاعات فاصله زیادی داریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارتخانه مهم و تاثیرگذاری در کشور است، گفت: این وزارتخانه وظایف خود را به درستی عمل نکرده و در بحث توزیع عادلانه امکانات زیرساختی، شرایط مناسبی نداریم.

موسوی تاکید کرد: ۴۳ درصد روستاها به ویژه در مناطق محروم استان های سیستان و بلوچستان، گلستان، اردبیل، کرمانشاه و کردستان و سایر مناطق محروم فاقد اینترنت ثابت هستند و دانش آموزان شرایط تحصیل در شبکه شاد را ندارند و لازم است این عقب ماندگی ها با توجه به اهمیت توسعه زیرساخت ها و پیشرفت های امروز تکنولوژی جبران شود.

 

منبع: فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید