شما اینجا هستید

اقتصادی » بررسی کاما از گروه استخراج کانه‌های معدنی
گروه : اقتصادی

به گزارش خبرورزان، شرکت باما سال ۱۳۳۴ در شهرستان اصفهان به‌بهره‌برداری رسید. این شرکت فرآیندهای اکتشاف، استخراج و فرآوری (فلوتاسیون) را انجام می‌دهد. محصولات تولیدی شرکت باما شامل کنسانتره روی و کنسانتره سرب است. گروه صنعتی و معدنی امیر با بیش از ۴۹ درصد از سهام کاما، سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود.

شرکت باما در سال ۱۳۸۲ با نماد کاما در گروه استخراج کانه‌های فلزی مورد پذیرش بورس اوراق بهادار قرار گرفت. شرکت باما اولین تولیدکننده کنسانتره سولفور روی و سرب در کشور و بزرگ‌ترین معدن در استان اصفهان است. این شرکت در بین شرکت‌های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل ۷٬۶۳۴ میلیارد ریال در رده دوم قرار دارد. شرکت‌های ذوب روی اصفهان، تولیدی و صنعتی شاهین روی سپاهان، کانی کربن طبس، سرزمین جلگه‌های آسمانی، کیمیا فرآوران زرین و بهپوران صفه از شرکت‌های تابعه باما هستند.

بررسی وضعیت شرکت در سه ماهه بهار:

مجموع فروش بهار ۲۷۴ میلیارد تومان بوده و نسبت به بهار ۱۴۰۱ ، ۱۴  درصد افت داشتیم و این سه ماه ۲۶ درصد از بودجه فروش را پوشش داده است.

شرکت در خردادماه ۱۹۹ میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به ماه گذشته  ۱۷۸ درصد رشد داشته است.

شرکت در اخرین براورد خود به فروش ۱۰۷۰ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۳۳ درصد اشاره داشته است که باید دید عقب ماندگی در فصل های آتی جبران خواهد شد یا خیر.

از دید نموداری اصلاح قابل توجهی داشته و در محدوده حمایتی است:

به عبارتی پس از تکمیل یک دیامتریک دوساله و رسیده از پیک ۱۶۰۰ تومان به ۱۸۰ تومان وارد الگوی صعودی شده ایم. یک رشد تا حوالی ۹۰۰ تومان داشتیم و A تکمیل شد . حال در شاخه B هستیم و به نظر در محدوده قوی ۳۹۵-۴۴۵ تومان که دو حمایت معتبر است تمام میشود و وارد موج صعودیC خواهیم شد. هدف های مسیر محدوده سقف ماژور مهم قبل ۷۰۰-۹۰۰ تومان و با شکست این محدوده ۱۱۰۰ و ۱۵۰۰ تومان است.

بررسی کاما از گروه استخراج کانه‌های معدنی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید