شما اینجا هستید

اخبار داغ » چین،بزرگترین تولید کننده ژرمانیوم در جهان
نویسنده : شکوفه جواهری کاشانی

به گزارش خبرورزان، صادرات محصولات ژرمانیوم چین به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده است و این در حالی است که چین، بزرگترین تولید کننده ژرمانیوم در جهان بوده و در بیش از ۶۰ درصد از عرضه جهانی این فلز سهیم است. آمارهای گمرکی نشان داد که چین در ماه میلادی گذشته، ۸.۶۳ تن محصول ژرمانیوم خام را صادر کرد که از ۳.۲۹ تن در ژوئن بالاتر بود و ۴۱ درصد نسبت به ژوییه سال گذشته افزایش داشت.

چین با استناد به دلایل امنیت ملی، در ژوییه، محدودیت‌هایی را برای صادرات هشت محصول گالیوم و شش محصول ژرمانیوم که برای ساخت نیمه‌رساناها استفاده می‌شوند، اعلام کرد.

طبق داده‌ها، چین در هفت ماهه اول سال میلادی جاری، ۳۶.۴۵ تن محصولات ژرمانیوم خام صادر کرد که بر  مبنای سال به سال، رشد ۶۶ درصدی داشته است. صادرات گالیوم چین از ۱.۶ تن در ژوئن، به ۵.۱۵ تن در ژوییه افزایش پیدا کرد اما حجم صادرات ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۱ درصد کاهش داشت.

بنا بر آمار گمرکی، صادرات گالیوم از ژانویه تا ژوییه، ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۲۲.۷۲ تن رسید.

محدودیت‌های صادراتی که از اول اوت اجرایی می‌شوند، نگرانی‌هایی را نسبت به احتمال ایجاد محدودیت عرضه در بازارهای خارج از چین پس از اوت، برانگیخته و پیش از اجرایی شدن قوانین، موج ذخیره‌سازی را به همراه داشته است.

یک تولیدکننده گالیوم چینی گفت: پس از اعلام کنترل‌های صادراتی، ما شاهد افزایش درخواست خرید خارج از کشور برای گالیوم بوده‌ایم و همه این درخواست‌ها با این شرط بوده که محموله‌ها باید پیش از اول اوت ارسال شوند. بعضی از صادرکنندگان چینی گالیوم و ژرمانیوم، مدارک لازم برای درخواست مجوزهای صادراتی برای اقلام و فناوری‌های که کاربرد دوگانه دارند را تهیه کرده‌اند.

طبق گزارش رویترز، وزارت بازرگانی چین پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تعدادی درخواست برای صدور مجوز صادرات برای محصولات گالیوم و ژرمانیوم را دریافت کرده و مشغول بررسی آنها بر اساس قوانین و مقررات مربوطه است. افرادی که پیش از این درخواست خود را ارسال کرده اند، منتظر پاسخ وزارت بازرگانی چین برای موافقت برای صدور مجوز هستند که معمولا ۴۵ روز طول می کشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید