شما اینجا هستید

فرهنگی » کتاب اولین و جوان‌ترین شهردار زن افغانستان منتشر می شود
گروه : فرهنگی

به گزارش خبرورزان و به نقل از بوکسلر، «ظریفه غفاری» اولین و جوان‌ترین شهردار زن افغانستانی خاطرات خود را به واسطه انتشارات ویراگو سال آینده منتشر خواهد کرد. «رز تومازسکا» ویراستار ارشد این انتشارات حق چاپ نسخه انگلیسی خاطرات غفاری را خریداری کرده است.

اسمیت در کارنامه خود نگارش کتابی درباره اردوغان و حکومت ترکیه را دارد. کتاب خاطرات غفاری طبق اعلام انتشارات ویراگو در سپتامبر سال ۲۰۲۲ چاپ خواهد شد.

حق چاپ کتاب در کشورهای مختلف مثل انتشارات «آلفابت» کشور هلند، «اوپن‌بوکس» مجارستان، «لاتس» فرانسه و دیگر کشورها خریداری شده است و ظاهراً ترجمه‌های آن نیز منتشر خواهد شد. «ظریفه غفاری» دانش‌آموخته رشته اقتصاد در سن ۲۴ سالگی توانست شهردار «میدان شهر» در حومه شهر کابل شود.

در زمان تصدی این پست بارها از سوی گروه‌های ناشناس مورد تهدید و حمله قرار گرفت. پدرش به خاطر رسیدن او به این پست از سوی گروه‌های ناشناس به قتل رسید. در ماه آگوست سال جاری همراه ۷۰هزار خانواده دیگر افغانی ساکن کابل از افغانستان خارج شد و به کشور آلمان پناهنده شد.

غفاری در سال ۲۰۱۹ از سوی شبکه بی بی سی انگلیس در میان لیستی ۱۰۰ نفره از بانفوذ‌ترین و تاثیرگذارترین زنان دنیا قرار گرفت و علاوه بر این توانست جایزه بین‌المللی زنان شجاع را از سوی وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۰ دریافت کند. او جوایز مشابه دیگری نیز از کشورهای دیگر دریافت کرد و در حال حاضر موسسه‌ای حقوق بشری برای حمایت از زنان افغان را اداره می‌کند.

به گفته مسئولان انتشارات ویراگو کتاب خاطرات غفاری سال‌های فعالیت او در پست شهردار و همچنین چالش‌ها و مبارزات او با خشونت و تبعیض علیه زنان افغان را روایت می‌کند. او تجربیاتش از ظهور طالبان در افغانستان را تعریف کرده است و تلاش می‌کند وضعیت زنان ساکن افغانستان تحت حکومت طالبان را تشریح کند.

غفاری در سخنانی گفت: در میان زنان افغان من یکی از خوش‌شانس‌ترین‌ها بودم که توانستم زنده از کشور خارج شوم. میلیون‌ها نفر از مردم نتوانستند از کشور خارج شوند و باید تحت یکی از مخوف‌ترین رژیم‌های دنیا زندگی کنند. زنان در طول ۲۰ سال گذشته به واسطه دخالت و حکومت طالبان هیچ پیشرفتی نداشتند و حالا هم با رسیدن طالبان به قدرت این وضعیت بدتر از گذشته خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید