شما اینجا هستید

اجتماعی » هزینه های آزادسازی مدرک دانشگاه
نویسنده : شکوفه جواهری کاشانی

به گزارش خبرورزان ، رئیس سازمان امور دانشجویان با تشریح تازه‌ترین اقدامات و برنامه‌های این سازمان در حوزه خدمات دانشجویی و رفاهی گفت: هزینه آزادسازی مدرک از این پس سالانه و شاید افزایشی اعمال شود.

هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم درباره جزییات آزادسازی مدارک دانشگاهی گفت: دستورالعمل جامعی سال ۱۳۹۶ تحت عنوان لغو تعهد آموزش رایگان ابلاغ شده بود. این دستورالعمل قبلاً هم وجود داشته ولی تازه اجرا شده و به دانشگاه‌های کشور هم اعلام شد. در آنجا ذکر شده چنانچه قرار باشد لغو تعهدی از سوی دانشجویی اتفاق بیفتد باید بر اساس ۴۰ درصد از هزینه آموزشی و پژوهشی که صرف دانشجو می‌شود از دانشجو گرفته شود.

وی افزود: متأسفانه ۷،۸ سال بود این اتفاق نیفتاده بود و ما نامه‌ای را سال گذشته به آقای وزیر ارسال کردیم و ایشان این موافقت را اعلام کردند که به سمت این برویم که ۴۰ درصد را اعمال کنیم.

دادش پور گفت: : ما بر اساس قانون عمل کردیم و این ۴۰ درصد عددی بود که در قانون آمده بود. در آئین نامه تصریح شده که سال به سال باید این اتفاق بیفتد. ۷،۸ سال بود که انجام نشده بود و عملاً انباشته و روی ما آوار شد. ما چاره‌ای جز این کار نداشتیم.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: این قانونی بود که سال ۱۳۵۳ گذاشته و گفته شده بود تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور رایگان است تا زمانی که دانشجو به اندازه تعهدی که داده بتواند خدمت ارائه کند اما اگر خواست لغو تعهد انجام دهد باید منابعی را که برایش خرج شده به خزانه کشور برگرداند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید