شما اینجا هستید

سیاسی » اینکه کاری کنیم بین نیروهای انقلابی اختلاف نباشد، وظیفه شرعی است
گروه : سیاسی

به گزارش خبرورزان، نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با سخنرانی غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد.

حدادعادل در ابتدای سخنان خود به تحلیلی از اغتشاشات سال ۱۴۰۱ پرداخت و با انتقاد از احزاب و تشکل‌هایی که عکس‌العمل درخور و شایسته نداشتند، به ویژگی‌های یک تشکیلات سازمان‌یافته اشاره کرد و گفت: تشکل‌های سیاسی ما پیر شده‌اند و نتوانسته‌ایم جوانگرایی کنیم؛ با وجود اینکه منطق انقلاب روشن است و با این منطق می‌توان جوانان را جذب کرد، اما زیرساخت‌های صحیح را ایجاد نکرده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تحلیل فضای سیاسی کشور و موضوع روابط خارجی افزود: آمریکایی‌ها هیچ گاه کاری در جهت تقویت جمهوری اسلامی ایران نخواهند کرد. حتی اگر وعده‌ای بدهند، هیچگاه کاری که به نفع جمهوری اسلامی ایران باشد و در جهت تقویت آن باشد انجام نخواهند داد.

حدادعادل اظهار داشت: غرب می‌داند که بنیه اقتصادی برای جمهوری اسلامی یعنی موفق شدن نظام و رضایت مردم، و غرب این را به‌هیچ‌وجه برنمی‌تابد.

وی افزود: غرب به‌شدت از ظهور اسلام به‌عنوان یک قدرت سیاسی نگران است و با تمام قوا می‌خواهد اجازه ندهد که انقلاب اسلامی، این نمونه حاکمیت اسلام موفق شود. فشارهایی که از روز اول انقلاب به ملت ما آوردند بهای ایستادگی ما در برابر زورگویی‌های غرب و آمریکا است.

حدادعادل در ادامه سخنان خود سؤال‌هایی را مطرح کرد و اظهار داشت که پاسخ به این سوالات می‌تواند تحلیل جامعی از انتخابات ۱۴۰۲ به ما بدهد و استراتژی انتخاباتی نیروهای انقلاب را مشخص کند. تأثیر اغتشاشات سال گذشته بر انتخابات امسال، مشارکت احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در انتخابات، رقابت درون گروهی جریان نیروهای انقلاب و آثار ارائه فهرست‌های مختلف انتخاباتی، مشارکت کل جامعه در انتخابات و … از جمله گزاره‌هایی بود که وی در سؤالات خود مطرح کرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت که ما در انتخابات اسفندماه هم به‌دنبال افزایش مشارکت و هم به‌دنبال تشکیل مجلس انقلابی و کارآمد هستیم.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم نیروهای مؤمن و متعهد و متخصص و عاقل و خردمند را به مجلس بفرستیم.

حدادعادل ضمن اظهار امیدواری نسبت به احتمال رفع اختلاف شورای وحدت و شورای ائتلاف، افزود: این یک وظیفه شرعی است که کاری کنیم بین نیروهای متدین و انقلابی اختلاف نباشد.

گفتنی است حدادعادل در پایان نشست به سؤالات حاضران پاسخ داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید