شما اینجا هستید

سیاسی » هدف «بریکس» چند جانبه‌گرایی در عین وحدت و استقلال است
گروه : سیاسی

به گزارش خبرورزان، غلامرضا مرحبا نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت عضو ایران در گروه بریکس،گفت: کشورهای تشکیل دهنده‌های گروه بریکس ۴۰ درصد جمعیت جهان و بخش عظیمی از اقتصاد دنیا را در اختیار دارند. بریکس پتانسیل خیلی بالایی دارد. یکی از ماموریت‌هایی که بریکس برای خودش تعریف کرده است چند جانبه‌گرایی در عین وحدت و استقلال است.

وی افزود: بریکس مهم ترین محملی است که در حال حاضر اقتصادهای نوظهور دنیا تشکیل داده‌اند. هژمونی دلار و عملکرد یگانه دلار به عنوان تنها ارز بین المللی را به چالش خواهد کشید و در آینده از بین خواهد برد.

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: کشورهای بریکس با ارزهای ملی معامله خواهند کرد  که با توجه به ظرفیتی که وجود دارد و بخش بزرگی از اقتصاد دنیا را در اختیار دارند روزهای روشنی دیگر برای دلار وجود ندارد و در آینده هژمونی یکه تازی دلار از بین خواهد رفت.

وی اظهار داشت: اگر گروه بریکس بتواند این تکثر و چند جانبه‌گرایی را در کنار احترام به استقلال کشورها رعایت کند به نظر می‌آید یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است در اقتصاد دنیا بعد از جنگ جهانی دوم افتاده است. بریکس خواهد توانست بخش زیادی از فشارهایی که تحریم‌ها بر اقتصادمان داشته‌اند را بردارد و این استقلال و چند جانبه گرایی منافع کشور را تامین خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: یکی از شاهکارهای دیپلماسی دولت سیزدهم عضویت در گروه‌ها یبین المللی چون بریکس و شانگهای بوده است. دولت‌ها برنامه‌های متعددی دارند که برای تحقق آن درخواست عضویت به گروه‌های بین المللی می‌دهند تا با عضویت در آن گروه به هدف‌هایی که برنامه ریزی کرده اند برسند. علاوه بر آن این پیمان‌نامه‌ها دستورالعمل‌ها و رسالت‌هایی دارند و وظایفی را باید کشورهای عضو  انجام دهند  در مجموع عضویت ایران در بریکس بر اقتصاد کشور تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید