شما اینجا هستید

اجتماعی » کاهش امید به زندگی در خراسان شمالی
گروه : اجتماعی

به گزارش خبرورزان، محمد وحیدی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن اجتماعات اداره کل نوسازی و مدارس خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اینکه تولیدات ما باید مبتنی بر دانش بنیان و اشتغالزایی باشد و در این مسیر پیش برویم، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان مبتنی بر حوزه غذایی بیشتر مورد تاکید قرار دارند و با توجه به آن‌ها می‌توان تحولی در استان ایجاد کرد.

نایب رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خراسان شمالی به این دلیل فقیر است که از روش های سنتی در کشاورزی و دامپروری آن استفاده می شود و علی‌رغم پر کار بودن مردم، ثمره زحمتشان کم است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در شاخص فلاکت پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشور را داریم هرچند معتقد هستم متاسفانه از سیستان و بلوچستان هم در این بخش جلوتریم.

وحیدی تصریح کرد: امید به زندگی در خراسان شمالی ۱.۵ سال از میانگین کشور کمتر است.

وی اضافه کرد: در برنامه سفر ریاست جمهوری هستیم اما باید بگویم که اگر قرار باشد به خراسان شمالی همانند سایر استان ها توجه شود، فایده‌ای در میان مدت یا تا زمان پایان فعالیت این دولت برای خراسان شمالی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شکاف بین خراسان شمالی و سایر استان‌ها از حیث نیازمندی‌ها آنقدر زیاد است که باید بیش از سایر استان ها به ما توجه شود تا فاصله ما کمتر شود.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که طی سفر در پیش رو دیدارهای مردمی و بازدیدها بیشتر شود.

وحیدی تاکید کرد: شهرستان راز و جرگلان از بدو تاسیس تاکنون مورد بازدید هیچ رئیس جمهوری قرار نگرفته و توصیه ما این است تا با حضور یا بازدید هوایی، ظرفیت مرزی بودن آن مورد تاکید قرار بگیرد.

عضو فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی بیمارستان آموزشی برای کادر درمان ندارد و احداث یک بیمارستان آموزشی حداقل ۳۰۰ تخت خوابی از اولویت‌های ما در سفر ریاست جمهوری خواهد بود.

وی در پایان گفت: راه آهن مشهد بجنورد گرگان و ۴ بانده شدن محور بجنورد جنگل گلستان که چندین سال معطل مانده نیز از جمله درخواست‌های اصلی ما خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید