شما اینجا هستید

اجتماعی » کمک ۲۰۵ میلیون تومانی مردم آستارا برای آزادی زندانیان غیرعمد

به گزراش خبرورزان، عنایت رضایی پور فرماندار آستارا امشب در آیین جشن گلریزان که برای آزادی زندانیان این شهرستان در محل مصلی آستارا برگزار شد با قدردانی از همه نیکوکاران و خیرین نیک اندیش و خداجو گفت: خیرین و نیکوکاران از بندگان خوب خدا هستند که با تاسی از ائمه اطهار (ع) در همه ایام سال و در موضوعات مختلف بویژه در ماه میهمانی خدا پیش قدم بوده و حضور در جمع این عزیزان برایم، مایه افتخار است.

وی با قدردانی از خیرین آستارایی کنیم، افزود: باید تلاش کنیم تا با کاهش آسیب های اجتماعی تعداد زندانیان کم شود و اگر فردی به صورت غیر عمد در بند افتاد، با اقدامی ارزشمند به کمک او بشتابیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس در این آیین با بیان اینکه نیکوکاران عزیز ترین و بزرگ ترین انسان ها نزد پروردگار تلقی می شوند که با کمک انسان دوستانه به همنوعان خود شادی را به آغوش گرم خانواده ها باز می گردانند، گفت: کار خیر نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند.

غلامرضا مرحبا نوع دوستی و عمل انسانی را محور تعالیم اسلامی عنوان کرد و افزود: ما بر اساس تعالیم دینی خود مکلف هستیم که به فکر همنوع خود باشیم.

وی، افزود: شاد کردن دل مومن شادکردن خداوند باری تعالی را در پی دارد. نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به حضور پررنگ نیکوکاران آستارایی در یاری کردن به همشهریان خود، اظهار کرد: خیران آستارایی از دیرباز تاکنون در تمامی کارهای حسنه حضور داشته و نشان دادند که در اعمال پسندیده پیشقدم بوده‌اند.

امام جمعه آستارا در این آیین با بیان اینکه هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از زندانیان آبرومند چشم انتظار کمک های مردمی و خیرخواهانه هستند تا زمینه آزادی آنها فراهم شود، افزود: انفاق در ماه رمضان دارای ثواب بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی، افزود: کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند باید از این فرصت استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب آستارا نیز در این آیین با بیان اینکه ۲۰ نفر به دلیل جرائم غیر عمد هم اکنون در زندان آستارا هستند، اظهار کرد: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط ستاد دیه استان گیلان، خیران و انجمن حمایت از زندانیان جمع آوری شد که توسط آن ۴۴ زندانی جرایم غیرعمد از زندان این شهرستان آزاد شدند.

یاسر همدمی، افزود: خیران آستارا همواره در کار خیر پیش قدم بوده اند و امسال نیز با حمایت این عزیزان زندانیان غیر عمد در زندان آستارا آزاد خواهند شد.

در این مراسم خیران و مسئولان شهرستان مرزی بندر آستارا ۲۰۵ میلیون تومان برای آزادی زندانیان مالی غیرعمد مشارکت کردند تا زمینه آزادی زندانی های ناتوان از پرداخت دیه و بدهی های مالی فراهم شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید