شما اینجا هستید

اجتماعی » کنگره مورد حمایت دستگاه‌های فرهنگی قرار نگرفت
نویسنده : نسرین ذاکری فر

وی افزود: این کنگره در قزوین با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی، کتابخانه مرکزی و گروه تاریخ دانشگاه امام خمینی(ره) در قزوین برپا شده است.  ۱۱۰ مقاله در محورهای همایش به دبیرخانه همایش رسیده که از این بین ۳۲ مقاله انتخاب شده و در این ۲ روز این مقاله‌ها ارائه خواهند شد.

دبیر علمی کنگره ملی تاریخ دانان بیان کرد: در این کنگره چندین عنوان از جمله «نسبت دانش تاریخ با صنعت»، «صنعتی شدن ایران و ناکامی‌های آن» و «آموزش صنعت غایت اولیه نظام آموزشی ایران» ارائه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برای برگزاری این کنگره از تمام دستگاه‌های ذی‌ربط تقاضای کمک کردیم اما گویا اولویت‌های آنان موارد دیگری است و متأسفانه آنطور که انتظار می‌رفت همراهی نکردند، حامیان مالی و همراهان ما در اجرای این کنگره متولیان موقوفه شیخ‌الاسلامی، امین‌الرعایا و مولاوردیخانی هستند.

وی یادآورشد: مهمترین هدف ما کاربردی کردن دانش تاریخ است و این که بررسی شود تاریخ نگاری چقدر می تواند به پویایی صنعت کمک کند و مستند سازی تجارب صنعتی تا چه میزان در مشخص شدن نقاط ضعف و قوت صنایع در گذشته و حال و انتقال تجارب به آیندگپان مکوثر است.

دبیر علمی کنگره اظهارداشت: این کنگره همزمان با روز قزوین برگزار شده و در کنار آن کارگاههای تخصصی هم پیش بینی شده که برای شرکت کنندگان مفید خواهد بود.

حاتمی اضافه کرد: شش پنل تخصصی هم در این دوروز برگزار می شود و در مراسم اختتامیه از از دو استاد دکتر تکمیل همایون و استاد اشراقی تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: محورهای کنگره شامل تاریخ صنایع فرهنگی ایران، تاریخ صنایع دستی، الگوها و روش های تاریخ نگاری صنایع، تاریخ شفاهی صنایع و صنعتگران، زندگی نامه صنعتگران و تولیدکنندگان، منابع تدوین تاریخ صنعت و مستند سازی تجارت صنعتی کشور است.

این استاد دانشگاه گفت: همچنین محورهای نخبگان صنعتگر ایران، مدارس و دانشکده های صنعتی، مخترعان و کارگران صنعتی، تاریخ کارخانه های بزرگ کشور، تاریخ شهرک های صنعتی کشور، تاریخ صادرات و واردات صنعتی، تاریخ صنعت و کارخانه های صنعتی قزوین و تاریخ شفاهی نخبگان صنعتی قزوین در این رویداد مورد بررسی قرار می گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید