شما اینجا هستید

صفحه اصلی » تبیین شخصیت پروین اعتصامی در یک روز خلاصه نشود
گروه : صفحه اصلی
نویسنده : نسرین ذاکری فر

 بهگزارش خبرورزان، حسن گلی در آئین بزرگداشت پروین اعتصامی شاعره بزرگ تبریزی اظهار کرد: آذربایجان همواره تاریخ از یک سو کانون فرهنگ، اندیشه و تمدن ایران زمین بوده و از سوی در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و منافع ملی ایران قرار داشته است و شخصیت پروین اعتصامی و شهید آقا مهدی باکری نمونه‌های بارز پیشرانی آذربایجان در این عرصه‌ها محسوب می‌شود.

وی به پایبندی پروین اعتصامی به ارکان خانواده که مبین اصالت خانواده در جامعه ایرانی است اشاره کرد و گفت: امروز هم ما نیازمند تعمیق این نگاه برای مقابله با انواع آسیب‌های اجتماعی هستیم.

گلی با بیان اینکه تبیین شخصیت پروین نبایستی صرفاً به یک روز در سال خلاصه شود، افزود: انتظار این است که محافل و انجمن‌های ادبی در همه ایام سال به تبیین و معرفی شخصیت پروین اعتصامی و دیگر مفاخر ادبی و فرهنگی ایران و آذربایجان اهتمام کنند که این مهم می‌تواند در تربیت نسل جدیدی از نخبگان ادبی و شاخص سازی اساتید و برجستگان حوزه شعر و ادب نقش ارزشمندی داشته باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه، بایستی در همه عرصه‌ها حرکت رو به رشد و تعالی داشته باشیم، افزود: شعر و ادب از جمله عرصه‌های مهمی است که می‌تواند در رهنمون شدن جامعه به خصوص جوانان به سمت ارزش‌های اسلامی و انسانی نقش مهمی ایفا کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید