شما اینجا هستید

اجتماعی » نرخ بیکاری آذربایجان شرقی پایین تر از متوسط کشوری

به گزارش خبرورزان و به نقل از ایسنا، امید یامی با اعلام این خبر اظهار کرد: شاخص‌های نرخ مشارکت اقتصادی، نسبت اشتغال و نرخ بیکاری را می‌توان از مهمترین شاخص‌های بازار کار دانست که در کنار سایر شاخص‌های بازار کار می‌تواند تصویری روشن از وضعیت بازار کار ارایه نماید.
وی افزود: در شاخص‌های مهم و سایر شاخص‌های بازار کار بدست آمده از نتایج اجرای فصلی طرح نیروی کار مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۱، از جمله نسبت اشتغال، نرخ بیکاری، نرخ اشتغال و سهم اشتغال بخش‌های کشاورزی و صنعت، سهم اشتغال بخش خصوصی، نرخ اشتغال و سهم اشتغال ناقص استان وضعیت مطلوبی نسبت به کل کشور دارد و در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی نیز با کل کشور برابر است.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال گذشته با ۴۰.۹ درصد با نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور برابر می‌باشد، افزود: نسبت اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ با ۳۷.۵ درصد از نسبت اشتغال کشور ۰.۳ درصد بیشتر است.
یامی ادامه داد: همچنین نرخ بیکاری استان در سال گذشته با ۸.۳ درصد از نرخ بیکاری کشور ۰.۷ درصد کمتر است.
وی تصریح کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی و صنعت استان به ترتیب با ۱۶.۳ و ۴۰.۹ درصد در سال گذشته از سهم اشتغال بخش کشاورزی و صنعت کل کشور به ترتیب ۱.۵ و ۷.۳ درصد بیشتر بوده، با این اوصاف سهم اشتغال بخش خدمات استان از سهم اشتغال خدمات کل کشور کمتر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته سهم اشتغال بخش خصوصی استان با ۸۹ درصد از سهم اشتغال بخش خصوصی کل کشور ۳.۷ درصد بیشتر بوده است.
وی در پایان اظهار کرد: نرخ اشتغال استان با ۹۱.۷ درصد در سال گذشته از نرخ اشتغال کل کشور ۰.۷ درصد بیشتر و سهم اشتغال ناقص استان با ۶.۵ درصد در سال ۱۴۰۱ از سهم اشتغال ناقص کشور سه درصد کمتر بوده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید