شما اینجا هستید

برگزیده »  طرح‌ «کودک کتابخوان»، کودکان ۶ ساله را عضو کتابخانه می کند
نویسنده : نسرین ذاکری فر

به گزارش خبرورزان، اسد بابایی افزود: یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین دوران زندگی آدمی، کودکی است، دورانی که شخصیت پایه‌ریزی و شکل می‌گیرد. خواندن در این دوران باعث می‌شود علاوه بر رشد فرهنگی، کودک به مطالعه به عنوان فعالیت روزانه عادت نماید.

وی افزود: طرح «کودک کتابخوان» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز انجام می گیرد که در این طرح به هرکودکی که در سن شش سالگی برای تزریق واکسن مراجعه می‌نماید یک کارت دعوت برای عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی محل سکونت با امضای مسئول کتابخانه اهدا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی هدف از این کار را ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان خانواده ها عنوان کرد.

بابایی تصریح کرد: والدین آینه تمام نمای تربیت کودکان هستند، تمــامی رفتارها و گفتارهای والدین در ذهن کودک ثبت‌وضبط می‌ شوند، کودکان از آنجا که هنوز به سن تشخیص درست و غلط بودن یک رفتار از سوی والدین خود نرسیده‌اند از رفتارهای آنها الگو برداری می‌کنند که به همین دلیل برای پرورش کودکانی اهل مطالعه در ابتدایی‌ترین قدم باید والدین خود دست به کار شده و به مطالعه روی بیاورند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری خبرورزان | با ما به‌روز باشید